Komfort w pracy jest istotnym elementem, który jeżeli jest zapewniony zwiększa efektywność pracownika. Wykonywanie obowiązków służbowych zajmuje nam najczęściej minimum 8 godzin. Każdy szef ma obowiązek zapewnić jak najlepsze i najkorzystniejsze warunki pracy. Na co pracodawca powinien zwrócić uwagę? 

Dla każdego komfort w pracy oznacza co innego

Komfort w pracy dla różnych pracowników objawia się czymś innym, ponieważ każdy ma inne preferencje. Niemniej jednak są czynniki, które mogą źle wpłynąć na samopoczucie większości osób. Umiejętna rozmowa w pracownikami, kompromis oraz znalezienie złotego środka na pewno pozytywnie wpłyną na komfort pracy. Otwartość podczas rozmowy i budowanie relacji międzyludzkich w firmie maksymalnie zwiększą poczucie satysfakcji z pracy. Łatwiej jest wtedy o znalezienie wyjścia z każdej sytuacji, wszyscy lepiej się dogadują. Dlatego najważniejsza jest rozmowa – to ona zapewnia bardzo duży komfort pracy. 

Co wpływa na komfort w pracy?

Nie tylko pracodawca powinien starać się o komfort pracy, ale również współpracownicy. Zawsze należy brać pod uwagę preferencje większości, a przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji związanej ze wspólnym komfortem zapytać się, co o danym pomyśle sądzą inni. Na co pracodawca powinien zwrócić uwagę, aby pracownikom pracowało się lepiej?

  1. Temperatura w miejscu pracy-  Obowiązki z tym związane zostały określone w art. 232 Kodeksu pracy oraz Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r.
    Firma ma obowiązek zapewnić dostęp do napojów:
    1. gdy temperatura sięga powyżej 25°C w przypadku pracy na zewnątrz, na otwartej przestrzeni,
    2. powyżej 28°C w przypadku pracy wewnątrz np. w pomieszczeniach biurowych.
  2. Wsparcie pracownika przez pracodawcę:
    1. jasne określenie oczekiwań i warunków pracy,
    2. pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z pracą,
    3. dostarczanie odpowiednich narzędzi do efektywnej pracy,
    4. wsparcie w rozwoju umiejętności pracownika,
    5. umiejętne dostrzeganie mocnych stron pracownika,
    6. benefity finansowe.
  3. Posiłki w biurze:
    1. każdy ma inne preferencje smakowe, warto zwrócić uwagę na rodzaj potrawy jaki bierze się ze sobą do pracy,
    2. przerwa na posiłek jest obowiązkiem pracodawcy.
  4. Zlecanie dodatkowych obowiązków:
    1. pracownicy lubią czuć się dowartościowani, a podjęcie nowych wyzwań mocno ich kształtuje. Warto jednak pamiętać, żeby delegować nowe zadania biorąc pod uwagę umiejętności i preferencje danej osoby. Złe delegowanie obowiązków może skutkować wypaleniem zawodowym. 
  5. Rozmowy telefoniczne w miejscu pracy i porządek na biurku.
    1. Bałagan na biurku, szczególnie jeżeli jest to powierzchnia wspólna, a pracownicy się wymieniają maksymalnie zwiększa dyskomfort pracy innych.
    2. Prywatne rozmowy telefonicznie powinny być zminimlaizowane, a jeżeli jest taka potrzeba warto udać się w miejsce, aby nie zakłócać pracy innym.