Blog

Ostatnie lata były bardzo ciężkie dla wielu firm. Kryzys gospodarczy i ciągłe zmiany na rynku spowodowane były pandemią. W trudnych czasach jesteśmy zmuszeni wprowadzać zmiany, korzystać z innowacji i dostosowywać się do aktualnej sytuacji w kraju. Przyjrzyjmy się zatem co nowego można wprowadzić w dziale HR. Innowacje technologiczne Pewnie słysząc ten temat wiele osób może zadawać […]

Obecnie na rynku pracy widzimy przedstawicieli różnych pokoleń. Od Boomersów po generację Z. Każde pokolenie ma inne potrzeby, style, czy zachowania, pracodawcy muszą się do nich przyzwyczaić i za nimi nadążać. Jakie są różnice międzypokoleniowe i jak motywować ludzi z najmłodszych pokoleń? Na co zwracać uwagę, aby pracownicy nie odchodzili? Różnice międzypokoleniowe Trudno jednoznacznie określić […]

Pracodawca i pracownik oprócz praw mają również swoje obowiązki, wynikające z Kodeksu pracy. Niekiedy zdarza się, że pracodawcy lekceważąco podchodzą do swoich powinności wobec podwładnych. Za to bardzo dobrze pamiętają o obowiązkach jakie wobec nich posiadają pracownicy. Niewiedza jest bardzo często wykorzystywana, a więc warto się przed tym ustrzec. Pracodawcy również mają swoje obowiązki wobec […]

Coraz więcej firm przechodzi na elektroniczne przechowywanie dokumentów. Zmiany te spowodowane są często wyborem modelu pracy zdalnej w przedsiębiorstwie. W tym wypadku papierowa dokumentacja może stać się uciążliwa. Wiąże się to z regularnymi wizytami na poczcie lub w firmie w celu dostarczenia fizycznego druku. 1. Cena i ekologia Niewątpliwą zaletą e-teczek jest cena przechowywania dokumentów. […]

Pewność siebie jest bardzo ważnym elementem budowania swojej pozycji w świecie od dziecka po dorosłość. Oczywiście nie jest to cecha, którą bezwzględnie trzeba posiadać, aby osiągnąć sukces, ale na pewno bardzo się przydaje. W pracy pewnym siebie osobom na pewno jest o wiele łatwiej, aniżeli cichym, które nie walczą o swoje przekonania.  Czym jest pewność […]

Empatia, zrozumienie, szczere współczucie, wsparcie…Czy takich cech można doszukać się w dzisiejszym społeczeństwie, a przede wszystkim u przełożonych? Słuchanie i zrozumienie drugiego człowieka, swojego pracownika powinno być nieodłącznym elementem udanej współpracy. Niestety według statystyk wcale nie jest to takie oczywiste.  Dobry, empatyczny lider Badania wykazują, że tylko około 40% managerów jest wyrozumiałych i potrafi słuchać […]

Konflikty w miejscu pracy są zwykle nieuniknione. W mniejszym lub większym stopniu pojawiają się w każdej firmie. Mają one wiele przyczyn. Czasem zależą od odmiennego stanowiska dwóch stron, różnych celów lub ograniczonych zasobów. Jakie są przyczyny, rodzaje i skutki konfliktów? Przyczyny sporów w pracy Konflikty nie pojawiają się znikąd. Jakie mogą być przyczyny ich powstawania? […]

Segregacja i archiwizacja dokumentów w pracy jest bardzo ważna, ale również bardzo uciążliwa. Szczególnie teraz, gdy wiele firm decyduje się na pracę zdalną i nie ma gdzie magazynować wszystkich istotnych dokumentów. Co w takiej sytuacji warto wprowadzić i jak radzić sobie podczas zmiany trybu pracy? Porządek w segregatorach Czasem zdarza się, że w istotnych dokumentach […]

Osoby decydujące się na zmianę miejsca zatrudnienia robią to, ponieważ zależy im na wyższym wynagrodzeniu, rozwoju oraz różnorodnych ciekawych obowiązkach w nowym miejscu. Koronawirusowa rzeczywistość trochę zmienia ten popularny obraz współczesnego pracownika. Jak to wygląda obecnie dowiesz się w poniższym artykule. Zmiana pracy w czasie COVID-19 Według badań dopiero co dwudziesty pracownik zmienia pracę, ze […]

Wiele mówi się o tym, że kobiety są dyskryminowane w pracy. Często traktuje się je jako słabsze lub mniej odpowiednie do wykonania odpowiedzialnego zadania. Ponadto zwykle obejmują stanowiska mniej płatne, mniej rozwojowe, a ich przełożonymi są mężczyźni. Świat idzie do przodu w rozwoju technologicznym, a firmy potrafią sprostać coraz to większym wyzwaniom. Jak wygląda obecnie […]